Alla inlägg den 19 oktober 2006

Av Sussie - 19 oktober 2006 20:00

Alliansen gick före valet ut med att alla skulle få tusen kronor mer i månaden kvar att leva för. Undra för vilka personer det gäller? Bara min a-kasse avgift blir 311 kronor MER i månaden med det nya budgetförslaget. Vi har två bilar (jag vet att det är lyxigt...) men minst en måste man ha när man bor här uppe i norr där lokaltrafiken inte existerar på lördag efter kl 16 och hela söndagen. En trafikpremie föreslås ju införas. Taket för SGI sänks igen (vilket påverkar föräldrapenningen).Fastighetsskatten sänks visserligen från 0.5 till 0.4% men det ger inte många kronor för vårt hus.Men vad gnäller jag över? Vi har ju faktiskt båda två jobb, vi är sällan sjuka, vi röker eller snusar inte...Saxat från Moderaternas hemsida:Brottsundersökningarna av fusk effektiviseras. Därtill ökas effektiviteten i återkravsverksamheten och ränta införs på återkraven. Detta gällde i och för sig sjukförsäkringssystemet men lite skrattretande är det ändå...

Av Sussie - 19 oktober 2006 11:41

Har precis kommit hem från mamma-bebis-yoga. Kundalini-yoga närmare bestämt. Jag har INGA muskler i min kropp. Kommer ha grym träningsvärk imorgon. Holger tyckte det var jättekul. Han "snackade" högt och ljudligt med alla innan han slocknade på fårskinnet. Vaknade upp igen strax före det var slut. Perfekt timing!Ute är det en jättevacker vinterdag med cirka 5 minusgrader, nysnö och sol. Måste ta en promenad i finvädret!

Ovido - Quiz & Flashcards