Alla inlägg under juli 2008

Av Sussie - 31 juli 2008 21:39

Något jag trodde var omöjligt har inträffat. Jag har joggat en mil. Under en timme (faktiskt flera minuter tillgodo). Kanske inget att skryta med den tiden, men för mig känns det väldigt bra. Läste någonstans att den idealiska löpartemperaturen är runt 10 grader. Då har man fått bäst tider på maraton i alla fall. Det kanske var vädret som gjorde att det kändes helt ok. Vänster foten spökade dock idag igen.

Av Sussie - 31 juli 2008 17:18

Någon som vill ge?

Av Sussie - 31 juli 2008 09:37

Hade ju försökt ta mig runt tjejmilen. Det har gått upp och ner i tränandet. Har varit ute och joggat ca 3 gånger i veckan i ett par månader nu. Nu börjar symtomen komma. I förrgår fick jag ont i en fot och benhinnor i ett ben medan jag sprang och knäna värkte på kvällen. Får nog försöka hitta löprundor utan asfalt ett tag. Kanske det kan bli bättre. Det måste dock vara enkelt för mig att ta mig ut. Om jag måste ta bil/cykel till ett motionsspår så finns risken att det inte blir av. Dessutom har mina åderbråck förvärrats under sommaren. De gör ont och har blivit fler.

Musiken i iPoden börjar också vara tråkig. Tips på bra löpmusik mottages tacksamt!


Igår var det varmt och skönt, idag är det så mörkt och regnigt ute att man nästan kan tro att det är höst!

Av Sussie - 25 juli 2008 09:39

Jag tror att månadens lön motsvarar mina prestationer. Jag fick ut 792:-. Jippie. Det blir nog nudlar den här månaden. Eftersom jag bytt bolag inom Apoteket måste de glömt bort att anmäla att jag faktiskt har en tjänst...

Av Sussie - 24 juli 2008 20:53

Varje kväll när jag lägger Holger läser vi en bok. Holger får själv välja bok och VARJE dag väljer han samma bok: Kråkes kväll. Jag försöker gömma den bakom andra böcker - det spelar ingen roll. Undrar hur många gånger vi kommer att läsa den innan han ledsnar?

Av Sussie - 24 juli 2008 13:18

Fortfarande lugnt på jobbet. Jag och en kollega kollade platsbanken för skoj skull på lunchen vi hittade ett roligt (?) jobb:


TOMTAR

Kiruna (Kommuninformation), 3 platser

Arbetsuppgifter/Ansvar: Det stämmer - Vi söker 3 personer som vill tjänstgöra som tomtar under vintersäsongen. Din arbetsuppgift är att VARA Tomten och ta emot besök av engelska familjer i våra tomtestugor.


Av Sussie - 23 juli 2008 21:49

Har dragits med en eländig huvudvärk under semestern. Min kropp kräver regelbundna matintag och det har den inte riktigt fått. Dessutom har godis och glasskonsumtionen varit hög. Nu har jag försökt införa ett totalstopp för dessa produkter. Efter en vecka har jag endast ätit ett par rutor 86% choklad (socker stod låångt ner i innehållsdeklarationen t.o.m efter salt). Det mesta av huvudvärken har försvunnit. Det har gått bättre än jag trodde med sötsuget, men visst sätter det in ibland. Ikväll är det så. Har ätit ett äpple och en handfull nötter. Hoppas jag klarar mig... vet nämligen var det finns godis.

På jobbet är det lugnare än lugnt. Försöker skapa mig arbetsuppgifter. Det går lite trögt...

Regnar gör det vareviga dag. Nu har det dock spruckit upp och jag ser riktigt många blåa fläckar på himlen. De har lovat bättre väder till slutet av veckan. Håller tummarna riktigt hårt!

Ovido - Quiz & Flashcards