Alla inlägg under maj 2007

Av Sussie - 28 maj 2007 20:01

Under den gångna helgen var vi i Juhonpieti för att hälsa på Holgers morfar och Ammi. Det avverkades också skog som ska tas omhand till hösten.

Vädret var härligt. Solen lyste och träden började bli gröna.


Jag och Holger har jobbat idag. Det är lite knöligt att jobba och ha honom med sig men det går.


Och som en knorr på det hela; Holger har feber, är snorig och lite hängig. En stor bula har han i munnen också, en till tand på väg.

Av Sussie - 23 maj 2007 22:17

Solen lyser. Även om vindarna är lite kalla så är det härligt att vara ute. Hela familjen gav sig iväg på en lång promenad idag.


Snart börjar den lille familjemedlemmen att gå. Han tog nyss ett steg från en möbel till en annan. Han tränar på att stå. Kan stå rätt upp och ner rätt länge - helst framför spegeln.


Har jobbat ganska mycket sista tiden. Jobbar hela den här veckan och nästa måndag. 5 timmar om dagen. Holger hänger med sin pappa. 5 timmars arbetsdag skulle passa mig fint i några år. Men man blir tyvärr inte rik på den lönen...

Av Sussie - 18 maj 2007 18:30

Imorse stod tussilagorna med snö upp efter halva stjälken. De hade dragit ihop sig så att det gula knappt syntes. Nu är det bättre. Tror det är första gången på över två veckor som jag ser solen. Hmmm sommaren känns långt borta. Väldigt långt

Av Sussie - 17 maj 2007 19:43

Tog en kvällspromenad för att hålla Holger vaken ett tag till (så att han sover till sju imorgon också...), efter en husvägg blommade tussilago, i Kiruna. Det är inte ofta man ser det!!!


Hi. hi nu kommer Holger med ett par av mina trosor runt halsen. Han har nog varit i tvättkorgen... Allt ska träs över huvudet nu, tyvärr även sladdar och snören som sen kan fastna någonstans.


Nu är det strax välling- och sovdags!

Av Sussie - 17 maj 2007 14:37

Holger har fått en ny kompis av pyret, måste dock operera armen innan lek. Tillverkad av pyrets kompis ihanna

Av Sussie - 16 maj 2007 15:37

Är tillbaka efter två dagar i Umeå. Facklig kurs. Den var helt ok, men jag är inte van att sitta stilla hela dagar. Har gått upp ett par kilo de här dagarna...

Holger var också med. det gick bra även denna gång trots en släng av magsjuka.


Mitt första möte med rött te var en besvikelse. Det smakade inte gott. Jag är en inbiten tedrickare så jag tyckte det var väldigt roligt med något nytt. Men nä, usch. Har försökt ett par gånger till men det har aldrig varit mer än ok. Nu fick jag en present av pyret (som jag hann träffa nägra timmar igår innan flyget gick). En påse te, rött te. Lingonlängtan hette det. Jättegott!!! Jag är omvänd!


Vädret är fortfarande uruselt. Snöflingor har blivit regndroppar istället. Man är aldrig nöjd.

Av Sussie - 10 maj 2007 13:46

Om man tappar en smörgås med smör så hamnar smöret neråt. ALLTID.

Försökte rädda Holger från att rulla in i sin blöja som jag precis hade tagit av honom. Vad händer; jo jag tappar blöjan på golvet. Vilken sida av blöjan hamnar nedåt???

Ovido - Quiz & Flashcards