Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Söndagsfrukost

Av Sussie - 8 februari 2009 10:09

Söndagsfrukosten är precis avklarad. Nybakta frallor med gravad lax och en stor mugg te. Satt och bläddrade i ett magasin: I Love Kiruna "tidningen för dig som gillar Kiruna". Förr såg jag nog inte tjusningen med Kiruna. Hade det inte varit för Peter så hade jag kanske inte återvänt direkt efter studierna.

När det gick mot examenstider i Uppsala hade jag förmånen att åka till Riksgränsen med mina vänner från Uppsala. De uttryckte hur vackert det var och jag började se fjällen med lite andra ögon. Efter att vi slutatde plugga så har vi ibland fortsatt att träffas i fjällen bland annat för att fjällvandra. Trots blåst och regn har mina vänner ändå sett tjusningen med att vara i vår natur. Att se omgivningarna med "andras" ögon har verkligen lärt mig att uppskatta naturen här (även om mina föräldrar också gjort allt de kan för att åstadkomma detsamma) och nu skulle det vara otänkbart att flytta härifrån. MEN jag längtar bort ibland. Ganska ofta faktiskt. Kiruna kan inte erbjuda sol och varma bad, och just nu drömmer jag ganska friskt om fjärran stränder!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 14 oktober 2009 20:25

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=30&id=81691#content ...

Av Sussie - 12 oktober 2009 22:06

http://kiruna.cc/nyheter/isdykning-efter-bollar    

Av Sussie - 9 oktober 2009 15:06

Ute lyser solen. På marken ligger nysnö. Bra kombination. Påminner om vårvintern. Det är härligt. Men det är egentligen bara höst så det gäller att njuta medan man kan. Inte för att hösten är en dålig årstid, tvärtom - jag älskar hösten (om det har j...

Av Sussie - 10 september 2009 07:30

Det går långt mellan inläggen nu. Insåg det idag när inloggningen såg annorlunda ut och det fanns flera nya funktioner. MEN det finns ingen inspiration att skriva. Tanken med den här bloggen var ju att ha den som en liten dagbok, framför allt för mig...

Av Sussie - 2 september 2009 20:20

Så var den avklarad: Tjejmilen! Inte riktigt nöjd men kom ju runt i alla fall. Nästa år kanske det går att pressa tiden liten. Sviterna efter helgen (och förra veckans träningspass) är SMÄRTA i ett ben. Både baksida lår och knä. Det kanske ger med si...

Ovido - Quiz & Flashcards