Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Sussie - 7 februari 2009 14:49

Schlageryran alltså. Har lyssnat på årets bidrag och är inte så jätteimponerad. Å andra sidan brukar jag inte vara det vid första lyssningen (som dessutom varade 1 minut per låt). Alcazar är dock ett hett tips till Globen. Alcazar brukar dessutom ha låtar som sedan fastnar (ofrivilligt eller frivilligt?). Hur många gånger har jag inte nynnat (=gastat som en galning i bilen) på Alcastar från 2005??? Shirley tar sig säkert också till final. Hon har en ganska härlig röst, men jag är inte så balladsugen i år så hon får nog inte min röst i alla fall. Peter jobbar troligtvis ikväll så Holger och jag får väl hänga framför TV´n tillsammans. Nu skulle ju inte Peter få för sig att titta på melodifestivalen men han hade kunnat lattja med Holger så jag får titta ifred... Nä melodifestivalen ska helst tittas på med vänner som också är lite schlagernördiga. Helst live på plats! Ett annat år kanske?!


Ute är det -20 grader och har så varit i ett par dagar. Trots kylan så har det snöat. Lite märkligt. Holger och jag var ute ett tag för att skotta bort snön men Holger började frysa så vi gör väl ett nytt försök om ett tag

Ovido - Quiz & Flashcards