Alla inlägg den 10 september 2006

Av Sussie - 10 september 2006 20:22

Holger har ingen lust att sova idag, fast han sov ju jättemycket igår så det jämnar nog ut sig. Sover bara 20 minuters snuttar då och då. Han är inne i en sådan snutt nu. Ska nog ta tempen på honom när han vaknar - kändes väldigt varm mot min kropp - men det kanske bara var min kroppsvärme som studsade lite grann.Försöker rensa garderoben. Evighetsprojekt. Inser att jag behöver HJÄLP. Hjälp av typ Oprah; "kom och rensa upp i röran". Jag kan inte slänga kläder. Antingen så är det dugligt eller bra att ha till stugan/när man repar etc. Kläderna är ju hela och rena (men används inte så ofta). Jag borde inte köpa några nya kläder utan slita på de jag har men det blir ju så tråkigt. Sen finns det ett krux till. Jag stryker inte kläderna innan jag lägger in dem i garderoben utan när andan faller på vilket medför att vissa plagg hamnar längre och längre ner/bak till förmån för de plagg som inte behöver strykas. När jag väl pluggar in strykjärnet och stryker upp allt så inser jag hur MYCKET kläder jag egentligen har.Vilket i-lands bekymmer! Borde packa ner hälften och gå till Röda korset. Nästa gång jag rensar ska jag göra det. Nu är det ju så prydliga högar - jag måste få njuta av det ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards