Alla inlägg under november 2006

Av Sussie - 10 november 2006 12:31

Man får ofta höra att barn som ammas blir inte förkylda, ha ha. Nu är Holger inne på sin andra förkylning... Jag måste ge honom dåliga antikroppar. Idag är han dock bättre. Inte alls lika hängig. Fortfarande snorig och hostig men även det är på bättringsvägen. Norge är trots det inställt. I och med att vi är ute HELA dagarna så känns det inte ok att åka.Ute är det fortfarande strålande vackert. Ska gå ut på fotningsrunda om jag hinner innan ljuset försvinner.

Av Sussie - 8 november 2006 14:19

Nu är socke nummer två färdig!!! Kunde inte somna igår när Holger snörvlade så jag stickade istället. Halv ett la jag ifrån mig stickningen.Natten var orolig. Klockan 4 var jag tvungen att gå upp och använda näsfridan (snorsug), han fick ingen luft stackarn. Skulle vilja ha något att ta bort slemmet i halsen också. På dagarna får han ljummet vatten på sked så lättar det upp lite i alla fall. Nu sover han ute. Där sover han jätteskönt. Han har redan sovit över två timmar. Han är nog helt slut. Vet inte om det blir kallt för luftrören men har täckt för öppningen så det inte drar in kalluft.

Av Sussie - 7 november 2006 22:29

Nu har jag lyckats få ihop EN socka till Holger. Få se när nästa blir färdig... Det var ju inte den snyggaste socka världen har skådat men den är nog varm i alla fall.Mötet gav inte så mycket. Nu har man så gott som bestämt sig för det västra alternativet ifråga om järnvägen dvs att järnvägen ska gå bakom gruvan. Sprickor i hus som uppstått bland annat på Bromsgatan har inte alls att göra med gruvbrytningen fick vi veta. Det beror på årstidsväxlingar. Varför uppstår sprickorna just nu och just i det området som t.o.m LKAB säger kommer att beröras först kan man fråga sig???Holger har somnat men har en förfärlig hosta.

Av Sussie - 7 november 2006 15:26

LillHogge är fortfarande dålig. Narvikresan till helgen börjar vara i farozonen. Det hade varit kul att åka med och examinera nya dykare för första gången men det finns ju viktigare saker i livet numera... Eftersom vi inte har någonstans att gå in imellan dyken så känns det inte som någon bra idé att åka iväg.Idag är det möte om Kirunas framtid. Ska försöka ta mig iväg på det. Spännande att höra vad de säger.

Av Sussie - 6 november 2006 16:28

Holger är fortfarande sjuk. Idag visar termometern inte febergrader men han beter sig som om han hade det. Hängig, slö oh vill sitta i famnen mest hela tiden.Imorgon skulle jag egentligen ha åkt på fackmöte i Boden men vill inte vara borta 15 timmar med ett sjukt barn.Saddam Hussein dömdes till döden igår. Tycker inte om det han gjort men tycker ännu sämre om dödsstraff. Vet inte vilket straff han borde ha fått.AIK blev inte svenska mstare i fotboll. Till Peters stora besvikelse

Av Sussie - 4 november 2006 09:02

Igår bjöd Peters syster på palt. Det är sååå gott med hemgjord palt. Jag fick med mig en doggybag så till middag blir det stekt palt. Det är också gott.Holger hostar, snorar och har feber. Han kan inte riktigt komma till ro - så natten har varit orolig.

Av Sussie - 2 november 2006 20:32

Jag är väldigt svag för ovanstående godisar. Tror jag beter mig som en missbrukare gör. Kollar in vem som är försäljare i godisbutiken, är det samma som igår måntro? Inte det - bra då kan jag gå in. Äter dem sedan när ingen ser. Försöker gömma dem för mig själv (som om jag inte kommer ihåg var jag la dem några timmar senare...) Bara en till sen ska jag sluta.Tur att man håller på med platespottingen. De kalorier jag får i mig genom ovanstående missbruk förbrukas i jakten på reg. nummer. Inom loppet av 24 timmar har jag fått 028, 029, 030 och 031!!! Har spanat in bilar så nu vet jag var 033-041 brukar stå. Måste bara ta 032 först. Någon som har ett tips?Idag lyckades lillskrutten rulla runt i sängen, få tag i fjärrkontrollen och slå på TV´n medan jag satt på golvet och sorterade tvätt. Gissa om att jag blev förvånad när någon helt plötsligt börjar prata bakom min rygg.Nu ska jag ta det sista hjärtat för den här veckan (eller i alla fall för idag)

Av Sussie - 2 november 2006 13:06

Nu har jag köpt ett årskort på Sportsclub så nu måste jag träna. 11:-/dag är väl skäl nog?!Igår var jag på box. En helt ny träningsform för mig. Kul. Kan tänka mig att det är ännu roligare om man är på dåligt humör. Få avreagera sig lite. Armarna känns lite tunga idag...Måste ut och sopa av lilla myzan - alltså Toyotan - så jag kan ta en bild av den. Vi ska sälja den. Den står ju bara där och kostar pengar i form av skatt och försäkring. Så kan vi betala bort lite på det andra billånet. Skulle vara väldigt skönt att få lite lägre månadskostnad.Det är vackert ute idag också! tur att man bor här och inte i snökaoset i mellansverige!

Ovido - Quiz & Flashcards