Alla inlägg under november 2006

Av Sussie - 21 november 2006 16:16

Ett rum i taget måste det bli annars blir det aldrig klart. Sovrummet (det lättaste är avklarat), toaletten håller jag på med. Imorgon blir det datarummet (värst - med bokhyllan, datprylar och annat skräp).Varför hittar man alltid på massa annat när man ska städa? Idag kom jag helt plötsligt på att bilen skulle avfrostas i garaget på stan. Medan den stod där (4 timmar!) strosade jag omkring på stan, hälsade på apotekstanterna, drack te med Åsa - ja det vill säga allt annat än att vara hemma och städa...Holger äter allt han kommer över. Man behöver bara visa skeden så gapar han. Han kommer bli en tjockis. Jag har väntat på de knubbiga låren och nu börjar de finnas där. Härligt. Han rör ju sig dock hela tiden så han förbränner nog mycket. Nästa vecka måste jag gå till BVC och väga honom. Spännande att se vad 4 veckors mat har gjort med vikten.Nä NU MÅSTE jag städa.

Av Sussie - 20 november 2006 11:14

Nu är det vardag igen. Hallen är färdig tapetserad. Den blev grå, väldigt grå. Peter säger att den är grå som vardagen. Nu gäller det att ta tag i städningen efter veckans bravader. Slipdammet har letat sig in överallt.Holger är 5 månader idag. Det är tydligen tröttsamt. Han är trött idag. Har vaknat efter 9 och är redan jättetrött.

Av Sussie - 16 november 2006 21:18

Ikväll var vi på dansuppvisning med jobbet. Re:cycled. Häftigt. De var jätteduktiga.Yogan var inställd idag. Synd. Min kropp hade behövt det. Nu blev det fika med Åsa och Alvar istället. Min kropp behövde det också...Bosse var här och spacklade vår hall. Vilken skillnad mot om man själv skulle gjort det. Svisch svosch så var det gjort. Han erbjöd sig att komma hit och slipa det också. Underbart!Det blir en tidigt kväll. Holger vaknade med 1-2 timmars mellanrum hela förra natten.

Av Sussie - 14 november 2006 20:07

Bilen blev kvar i vår ägo ett tag till.Det var sista gången på babycafét idag. Blandade känslor. Att slippa passa en tid blir skönt (lyxproblem...), men det är spännande att träffa alla bebisar och se hur de växer och utvecklas. Idag sjöng vi och alla bebisarna var väldigt fascinerad av Kari som höll i sången.Imorgon börjar vi slipa tapetskarvar - nu ska hallen snart få nya tapeter.

Av Sussie - 13 november 2006 15:46

Ett par ska komma och titta på bilen idag. Det känns inte riktigt bra att sälja den. Den går ju bra och jag tycker om lilla myzan, men som sagt den står ju bara där 95% av tiden...Har promenerat runt halva stan idag. Först till apoteket sen var målet Peters föräldrar men halvvägs dit så ringde Peter och sa att ingen var hemma där, nästa mål blev Uffe och Tone - ingen hemma där heller så det var bara att gå hem igen.

Av Sussie - 11 november 2006 20:22

Enligt Dagens eko idag hade tydligen några riksdagsledamöter (från alliansen - KD) kommit på att sjukskrivna inte får ta del av skattesänkningen (eftersom de inte har någon inkomst) men får höjd a-kasseavgift och var nu betänksam mot förslaget. Sent ska syndaren vakna... men hör man vidare på nyheterna; När partierna diskuterat färdigt och enats lär alla borgerliga riksdagsledamöter rösta ja, enligt Attefall (KD).. Hur stora justeringar kan det bli från det ursprungliga förslaget - inte stora tror jag. Alliansens piska viner - rättning i leden.

Av Sussie - 11 november 2006 20:06

Tänkte bara avrapportera platingresultatet för den senaste veckab. Under veckan har jag tagit 15 nummer!!! Nu ska jag ha 046 sen vet jag var 047, 048, 049 och 050 är. Delmålet är snart uppfyllt. Över en månad kvar till jul... (peter har passerat 100)Holger är fortfarande snorig. Får sova med hög kudde under huvudet.

Av Sussie - 10 november 2006 12:55

Har börjat leka med Photoshop. Undrar om det tar en livstid att lära sig programmet?

Ovido - Quiz & Flashcards