Alla inlägg under maj 2008

Av Sussie - 16 maj 2008 21:56

Hemma igen efter 5 dagar på vift. Fast jag önskar verkligen att jag fortfarande var på vift. Dykning var planerad till fredag och lördag - men en envis förskylning satte stopp för detta. Peter åkte upp till Narvik i alla fall. Han ringde precis, den retstickan. De var på väg mot mitt favoritställe... Det enda positiva var att jag fick träffa Holger 1½ dygn tidigare (eftersom han egentligen skulle vara med farmor och farfar i helgen).


I måndags begav jag mig alltså till huvuddstaden. Planet var sent som vanligt men jag hoppade över shoppingen och åkte till Solna för att luncha med en dykkompis istället. Ett par timmar senare hämtades jag upp av en annan vän i Jakobsberg. Tillbringade natten hos henne så det hann bli en trevlig kväll med mat och prat.


Så på tisdagen var det dags för Farmaciförbundets förbundsmöte. Bodde på Quality hotell i Nacka - de har mjukglass och popcorn, bara att ta när man vill. Bakverken till kaffet var inte heller fy skam. Resultatet kan man ju bara gissa sig till; sitta still största delen av dagarna och i pauserna äter man glass, bakverk och popcorn... tror jag har gått upp 3 kilo. Tillsammans med förkylningen så lär de ju sitta i ett tag. Mötet var innehållsrikt. Vi avhandlade alla möjliga fackliga frågor samt att förbundsmötet beslutatde att Farmaciförbundet ska söka medlemskap i Amnesty, Ecpat och Fair Trade. Bra bra

Onsdag kväll begav jag mig till Västerås. Änligen fick jag se hur Mimosan med familj bodde. Mimosan bjöd på ett underbart bröd, Sirkkabröd, som jag just nu har på jäsning. Det har jäst två timmar nu - så det är dags att gå ner för att titta till det.

Behöver jag skriva att det var grönt i södra Sverige och att det är vitt här?


Av Sussie - 11 maj 2008 10:42

Det snöar ute - ett jäkla skitväder. Vill inte höra om 25 grader i södra Sverige!!!!

Av Sussie - 10 maj 2008 23:05

Tror att Holgers förkylning har nått mig. Det börjar göra ont i halsen och örongångarna känns svullna. Det passar inte särskilt bra. Fackligt möte HELA tisdagen och onsdagen. Då borde man vara pigg och dessutom så har jag tagit semester i anslutning till mötet så jag ska kunna hälsa på några vänner. Enda fördelen är relaterat till mitt skoproblem. Jag behöver i alla fall inte packa ner löparskorna. Varför har jag alltid sånt problem med skor när jag ska ut och resa? Det ska vara bekväma promenadskor, finskor till bankett på kvällen och en lättare sko att ha under dagen. Hade hoppats att finvädret i södra Sverige skulle fortsätta, då hade den bekväma promenadskon och inneskon gått att kombinera...

Av Sussie - 7 maj 2008 16:18

Inte många minuter efter att jag skrev det förra inlägget ringde dorktorn. Proverna och röntgen visade ingen ledsjukdom utan troligvis en reaktion på virus eller liknande. Inget att göra bara vänta på tillfrisknande. Snuva i höften var en ganska bra gissning...

Av Sussie - 7 maj 2008 14:49

En vän tyckte att Holgers symtom (höftontet) lät som "snuva i höften" (coxitis simplex). Coxitis simplex är en övergående inflammation i höftleden. Hoppas läkaren kan skicka ett svar snart - det är 1 månad sen vi var på barnmottagningen. Men snuva i höften låter i alla fall lite smågulligt!

Av Sussie - 5 maj 2008 21:56

Skröt förra veckan om att Holger inte varit sjuk alls under hela april. Det var då det. Nu är det maj och Holger fick feber lördag kväll och var riktigt dålig på söndag. Idag har det varit något bättre. Fortfarande feber och hostig  men ändå piggare än igår.


Helgen tillbringades i Narvik. Härligt väder. Otrolig sikt i vattnet. Jag gjorde bara tre dyk, eftersom Holger blev sjuk så ville vi komma hem på söndagen. En trevlig helg i alla fall.

Av Sussie - 1 maj 2008 21:51

För inte länge sedan var det snöstorm. Nu är det 15 grader varmt i skuggan på dagarna. Kanske inte så långvarigt men jag passar på att njuta nu i alla fall.

Härligt med en extra ledig dag. Har åtminstone några gånger idag tänkt på varför vi är lediga 1 maj, tack till våra förfäder!

Imorgon efter jobbet blir det avfärd mot Narvik. Hoppas vädret håller i sig så blir det nog en riktigt kanon dykhelg.

Tänk vad nya kläder, en iPod, solsken och solglasögon kan peppa upp! Det kanske går att ta sig runt 1 mil i augusti...

Ovido - Quiz & Flashcards