Alla inlägg under januari 2007

Av Sussie - 21 januari 2007 19:58

Idag var det dags för söndagsbadet. Eftersom vi var bjudna på söndagsmiddag hos AK´s föräldrar så blev det morgonbad istället för kvällsbad. Det blev en härlig promenad på förmiddagen runt Glumslövs backar.Söndagsmiddagen var mycket god och trevlig. Träffade hela familjen Pålsson. Efter middagen var det dags att bevisa vem som är mästare på pentago :-)Holger hade så trevligt att han inte hade tid att ta sin eftermiddagsluta.

Av Sussie - 19 januari 2007 09:04

Holger har blivit en riktigt stor kille. Efter att ha träffat lilla Alva 2 månader så försvann min bebis. Det känns faktiskt ganska sorgligt. Det är ju förstås väldigt roligt att man kan kommunicera mer med honom men det går ju så fort!!!Han har börjat röra sig framåt, bara underlaget är det rätta.Nu är det dags för en dusch och sedan samla krafter för ett IKEA besök.

Av Sussie - 18 januari 2007 20:08

Tillbaka i Helsingborg. Här regnar det. Tog en runda på stan idag när Anna-Karin jobbade. Det tog inte lång stund så var jag som en dränkt katt. Nu har det övergått i snöblandat regn.Holger har fått tand nummer två idag. Kanske är det därför han inte är på sitt bästa humör?! Igår tog jag en promenad i Åkarp. Till slut hade jag inte riktigt koll på var jag var någonstans. Passerade i alla fall Hells Angels. Så nu vet jag var de huserar. Hittade "hem" igen efter en timmes promenad.

Av Sussie - 17 januari 2007 08:58

Resan hit var fruktansvärd. Över Stockholm blåste det småspik, och flygplanet krängde därefter. Usch. För mig som är åksjuk så var det hemskt!!! Holger däremot hade det jättetrevligt. Fick t.o.m leksaker av personalen att roa sig med.Helsingborg var grått och regnigt. Även Åkarp som var kvällens destination hade trist väder.

Av Sussie - 15 januari 2007 17:22

Idag var det tvillingarna Lisa och Majas tur att fylla år. 1 år. Åsa och jag var hurtiga och promenerade ner till lompis och tillbaks. Fast det nyttiga förbrukades snabbt då åtminstone jag åt av alla sorterna som fanns framdukade. Tur att jag ska på ett Box-pass snart. Fem barn samlade. Kan inte bli annat än livat. Försökte mig på att fota alla barnen samtidigt. Försökte alltså.Imorgon bär det av till skåneland. Trevligt. Hoppas verkligen att ovädret dragit förbi.

Av Sussie - 13 januari 2007 21:44

Idag har vi dansat ut julen hos Holgers farmor. Två av kusinerna var också med. Har sett ett nytt sätt att kasta ut julgranen. Först tar man en sekatör och klipper av grenarna och lägger kvickt ner dem i en påse och sen slänger man ut stammen. Simsalabim. Granen är borta och minimalt med barr.Håller på att packa inför Skåneresan till veckan. Usch vad det är svårt när det är kall vinter här och regn, rusk men inte särskilt kallt därnere. Holger har liksom inte "rätt" kläder i rätt storlek. Men det ordnar sig nog. Min räddare i nöden (tack Åsa) brukar alltid ha lösningar! PS Jag fick äta upp semlan DS

Av Sussie - 11 januari 2007 21:27

Det står en semla i vår kyl. Den stod där när jag kom hem från jobbet. Peter äter inte semlor, vet inte hur den kommit dit eller vems det är men jag är bra sugen på att äta upp den...

Av Sussie - 11 januari 2007 12:17

Igår hade vi kvällsmöte med jobbet till 21. Holger fick vara med eftersom Peter jobbade. Han stod i centrum så klart och blev "lite" uppspelt. Väl hemma hade han väldigt svårt att somna. Ingen sömn förrän 23.30 Och sömnen som följde därefter var orolig. Först 05.30 somnade han ordentligt. Min väckarklocka ringde 07.30 Nu är jag på jobbet igen och jag är sååå trött. Tur att jag slutar om en timme

Ovido - Quiz & Flashcards