Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Kurra-Gränsen t.o.r

Av Sussie - 5 april 2009 22:19

För ett par veckor sedan fick vi en inbjudan till en väns 50-års fest. Festen skulle äga rum i Riksgränsen. När jag läste inbjudan fick jag ett infall och ringde Peter:

Jag: Nu när du är och köper ny skoter så kan jag väl tacka ja till 50-års festen i Gränsen. Vi kan ju åka skoter fram och åter från stan?

Peter: HUR visste du att jag precis sitter och skriver kontrakt på en ny skoter?

Jag: Kvinnlig intuition...

Jag visste alltså inget, men lite lustigt var det. Sagt och gjort igår bar det iväg. Strålande sol. Nysnö och några minusgrader i luften. Vid tiotiden var det dags att ge sig av. De första milen gick bra sen kom vi ut på Torneträsk som var knaggligt och ojämnt. Hann fantisera om sju hemska mil på träsket(enkel väg) och tanken att vända slog mig faktiskt. Tur att det stannade vid tankar för sen jämnade det ut sig. Otroligt vackert. Vi åkte via Abisko, Björkliden, Låkta och ner till Riksgränsen. Väl framme bjöds vi på grillade hamburgare, choritzo, potatissallad och mycket annat gott. Till exempel vintoddy (men bara till mig!). Några timmar senare var det dags ör hemfärd. Litet annat vägval men fortfarande vackert. Det blev 30 mil på skoter igår och jag njöt nästan varenda en av dem, men lite ont i rumpan har jag allt idag!

 
 
Lisette

Lisette

6 april 2009 19:47

Snacka om att känna av skoterinköpet, inte illa.
Blir ju sugen på fjälluft när du lägger ut så fina vårbilder.

http://pyrets-basecamp.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 14 oktober 2009 20:25

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=30&id=81691#content ...

Av Sussie - 12 oktober 2009 22:06

http://kiruna.cc/nyheter/isdykning-efter-bollar    

Av Sussie - 9 oktober 2009 15:06

Ute lyser solen. På marken ligger nysnö. Bra kombination. Påminner om vårvintern. Det är härligt. Men det är egentligen bara höst så det gäller att njuta medan man kan. Inte för att hösten är en dålig årstid, tvärtom - jag älskar hösten (om det har j...

Av Sussie - 10 september 2009 07:30

Det går långt mellan inläggen nu. Insåg det idag när inloggningen såg annorlunda ut och det fanns flera nya funktioner. MEN det finns ingen inspiration att skriva. Tanken med den här bloggen var ju att ha den som en liten dagbok, framför allt för mig...

Av Sussie - 2 september 2009 20:20

Så var den avklarad: Tjejmilen! Inte riktigt nöjd men kom ju runt i alla fall. Nästa år kanske det går att pressa tiden liten. Sviterna efter helgen (och förra veckans träningspass) är SMÄRTA i ett ben. Både baksida lår och knä. Det kanske ger med si...

Ovido - Quiz & Flashcards