Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Sussie - 6 mars 2008 21:20

Nu var et länge sedan sist. Det blev en stughelg förra helgen trots en halvkrasslig Holger. Härligt, härligt!!! Holgers faster hade lånat med sig en form (ice-box) som man packar snö i. Formen flyttas runt runt och vips så har man fått en igloo (eller vips och vips; enligt bruksanvisningen skulle det ta tre timmar. Dag 2 var jag tvungen att åka hem innan den blev färdig...). Kul var det i alla fall. Hade den inte kostat 1800 pix hade jag köpt en.


Nu är det melodifestivalyra i stan. Andra chansen går av stapeln i Kiruna på lördag. Schlagernörd som jag är så har jag biljetter både till genrepet på fredag och till showen på lördag, hmmm..... Fast vet inte riktigt ännu om jag har någon barnvakt till Holger på fredag, så det blir kanske en hemmakväll. Vi får se under morgondagen.


Min vän Listoplisto har tydligen blivit värsta schlagerreporten och min arbetskompis hade Carola hemma vid sitt köksbord igår (det börjar likna "jag mötte Lassie").

Carola och Nordman gav en gratiskonsert i Kiruna Kyrka ikväll. Kyrkan rymmer ca 800 personer. 2000 ville tydligen in. Jag var dock inte en av dem (hade det inte varit för en otäck huvudvärk hade jag kanske övervägt det, inte för att jag gillar Carola men det är kul när det händer något).


Sängen kallar på mitt onda huvud nu. God natt!


Ovido - Quiz & Flashcards