Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Sussie - 24 februari 2008 22:37

Vi råkar ha TV1000. Jag tittar (nästan) aldrig på filmkanalerna. Det blir aldrig av. När jag har tid så är det inga bra filmer och oftast vill jag inte slösa tid framför TV´n MEN jag har en förkärlek för svenska polisfilmer... Idag när Holgers morfar med fru åkte hem och all snö var bortskottad (innan det kom ny snö) så kände jag mig lat. Parkerade mig i soffan och där har jag suttit. Jag har sett tre Beck filmer på raken. Jag har faktiskt inte bara suttit jag har gjort andra saker únder tiden; satt igång en tvättmaskin, hängt upp en tvätt, tömt diskmaskinen, lagat mat och framför allt så har jag varit med Holger. Vi har lekt, sjungit, myst mm Fördelen med den typen av filmer är att man kan slötitta. Man behöver inte ha 100% uppmärksamhet på filmen.


Snön fortsätter att vräka ner. Jag har varit ute tre omgångar i helgen för att skotta snö. Det är ingen lätt match att skotta när Holger är vaken. Dels så bor vi vid en hyffsat trafikerad gata (man måste alltså ha full uppmärksamhet på Holger) och dels så ÄLSKAR han att åka i snöplogen. Det ryms inte så mycket snö då. Tur att jag har haft  barnvakt i helgen.


En reprisbild (det är MYCKET mera snö nu)!

Ovido - Quiz & Flashcards