Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Sussie - 15 februari 2008 23:59

För en vecka sedan var Holger och jag  på bröllop. En av mina kompisar som jag lärde känna under gymnasietiden gifte sig efter 18 år i synd. De bestämde sig för ungefär tre veckor sedan. Snabbt marscherat...

Vigselakten ägde rum i Jukkasjärvi Kyrka. Brudparet är samer och följdaktligen är deras släkt och och många av deras vänner samer.  Det var häftigt att vara på en fest där nästan alla bar kolt (samisk kläddräkt). Så härliga färger. Festen hade en internationell prägel. Många språk förekom; svenska, samiska (av olika dialekter), norska, finska, engelska, grönländska. Det som också gjorde det till en trevlig fest var att det var så mycket barn där. Peter hämtade Holger när han slutade jobbet kl 22. jag blev kvar några timmar till. Dagen efter funderade jag på om inte jag borde ha gått hem när Holger gick hem...

Ovido - Quiz & Flashcards