Alla inlägg den 11 november 2008

Av Sussie - 11 november 2008 21:09

För ett par veckor sedan fick jag som dykinstruktör ett nyhetsbrev hem. Där stod att det skulle gå en fortsättningskurs för instruktörer på Filippinerna under våren 2009 till ett reducerat pris. Jag har väntat på mer information och idag kom den. Två veckor inkl resa, boende, kursmaterial och viss dykutrustning till priset 6000 kr SEXTUSEN KRONOR!!!! Sen kom det som förstörde glädjen. Två veckor över påsk. Jag lämnar som bekant inte frivilligt Kiruna över påsken och få semester både veckan före och veckan efter påsk är kört. Tur att jag fick ett samtal igår. En vän med pojkvän kommer och besöker oss över påskhelgen. Det känns lite lättare med den vetskapen men det skulle vara så häftigt och roligt!!!


Mindre roligt idag har varit ett optikerbesök. Nästan ständig huvudvärk har tvingat mig att ta tag i alla möjligheter till bättring. Idag var det så optikerns tur att försöka hitta fel och det gjorde hon. Nu blir det glasögon på heltid (hennes rekommendation i alla fall). Varför ska det finnas en miljard olika bågar och varför hittar man ingen förälskelse på en gång? Den bästa bågen jag hittade idag var naturligtvis den dyraste. Jobbet ersätter visserligen en del men det är en spottstyver jämfört med totalpriset. Fast några tusen för att bli av med huvudvärk är väl egentligen billigt?!

Ovido - Quiz & Flashcards