Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Sussie - 1 oktober 2008 23:11

Läste i dagens NSD om ett föredrag som varit i Kiruna i början av veckan. Föredraget handlade om våld i hemmet. Uppemot 190 000 (!) barn drabbas av våld i hemmet. De ser sin mamma bli misshandlad eller kanske blir de slagna själv.  Stefan Lindberg (socionom, legitimerad psykoterapeut och före detta enhetschef på barn- och ungdomspsykiatriska avdelningen Bågen i Stockholm) höll i föredraget. Han säger att "många väljer att blunda för att de tycker att det är för svårhanterligt. Men vi måste vara modiga, annars får barnen ta konsekvenserna"
Etthundranittiotusen barn. Det är fruktansvärt. Hela jag ryser!

Av Sussie - 1 oktober 2008 22:39

Har en stooor svart säck med kläder i bilen. Den ska till röda korset. Behöver egentligengöra mig av med ännu mer men det går trögt. Har rensat ut massor av Holgers kläder. Borde ta mig i kragen och lägga ut på Tradera. Har i alla fall sålt bort spjälsängen idag. Till en tjej som hade två barn (3 år i december samt 1½ år) PLUS ett i magen som skulle ha kommit i måndags. Man ligger i lä jämfört med henne. OCH hon var betydligt yngre än vad jag är. Spjälsängen bor nog mycket bättre hos henne än hos oss i alla fall.

Av Sussie - 1 oktober 2008 21:27

Hela min väska luktar gott. Där ligger ett paket med te. Speciallevererat från Umeå från pyret. Lingonlängtan...

Ovido - Quiz & Flashcards