Alla inlägg under juni 2008

Av Sussie - 16 juni 2008 23:03

Åså är han sjuk igen... Holger betedde sig underligt i stugan under helgen. Igår när vi kom hem kollade jag tempen. 39.6 som trots ALvedon steg till 40.1 Gav honom Ipren - då sjönk det tillbaka till 39.6 Han var brännhet stackaren. Fick sova utan pyamas och täcke och med balkongdörren öppen. Idag har det varit något bättre. Tycker han börjar låta snuvig så det är väl förkylning i antågande.

Av Sussie - 15 juni 2008 22:56

Ännu en härlig stughelg till ända. De lovade ganska risigt väder så vi funderade in i det sista på att stanna hemma (för att städa). Vi åkte i alla fall. Det var växlande väder men kvällarna var gudomliga. Vi hann röja runt stugan - skönt att komma dit till midsommarhelgen och det inte ser ut som ett bombnedslag.

Holger var mycket besviken över att snön var borta - kunde inte riktigt acceptera det...

Av Sussie - 13 juni 2008 22:52

Fredagen den 13e var det dags för en ny kull studenter att "släppas ut". Tänk att så mycket lycka kan finnas inom ett område. Tror inte jag såg en enda ledsen min. Tårar fanns det men det var nog mest glädjetårar. När jag stod där försökte jag minnas samma stund för ca 15 år sedan. Var jag lika lycklig och euforisk som dagens studenter? Antagligen men minnet har väl bleknat något.

Grattis Mathilda!

Av Sussie - 8 juni 2008 21:01

Hemma igen efter 1 vecka på Lofoten. Från måndag till lördag var det strålande sol. Härligt. Tyvärr var inte sikten i vattnet den bästa och inte heller såg vi så mycket fisk som vi brukar, men helheten var väldigt bra!


Ovido - Quiz & Flashcards