Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Sussie - 29 juni 2008 23:05

Idag har det varit en ganska härlig söndag. Dagen började med strålande solsken. Frukost och lunch kunde faktiskt ätas ute. Härligt! Lagom till när vi skulle lasta av veden från Pajala så kom dock regnet... Nu är det dock sol igen. Det blir nog en fin natt

Av Sussie - 29 juni 2008 21:38

Så var den över. Kirunafestivalen. Jag tror att de som arrangerar festivalen har tumme med vädergudarna. Det har regnat, regnat och regnat den här veckan. När festivalen drog igång på torsdag var det visserligen ganska blött men sen försvann alla otäcka regnmoln och de kom inte tillbaka förrän idag på eftermiddagen. För mig blev det bara besök på festivalen på fredagkväll och lördag dag, men det räckte alldeles utmärkt. Vet inte om jag hade orkat ladda om efter fredagen. Kom hem seent och förresten vem hällde upp en whiskey kl 03 på natten??? (fast ingen tvingade ju mig att dricka den förstås).

Musikaliskt vandrade vi mellan Mustasch, Håkan Hellström, Petter och The Hives. Mustasch och Petter uppträdde på "lilla" scenen. Vilket skitljud! Petter var faktiskt en stor besvikelse. Där hade det inte hjälpt med bättre ljud. Håkan Hellström är ingen favorit men han var klart bäst under fredagen. Lyckades få med publiken. Kul. The Hives var rockiga som förv'äntat!

Sambon gick även på lördagen och Sahara Hotnights var tydligen riktigt bra så det var ju synd att man missade det.

Nästa år är det 10 års jubileum för Kirunafestivalen. Då hoppas jag på ett starkare startfält!



Klockan 0303


Ovido - Quiz & Flashcards