Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Sussie - 3 maj 2007 22:54

När man är sjuk så får man en tidning. Det säger Peter. Fick en tidning full av Sudoku kryss av honom. Snällt!


Jag har fått mycket medlidande idag. TACK! På något underligt sätt så känns det lite lättare. Fast det svider lite i hjärtat när jag tänker på dykningen som inte blir av. En fika skingrar nog tankarna.


Tanken är att vi bara ska ha ett barn (det där lät lite vagt men jag är egentligen väldigt bestämd på den punkten. Har dock sagt i nästan hela mitt liv att jag ALDRIG ska ha några barn och nu finns det ju ETT så jag blir lite lätt hånad när jag säger att Holger INTE ska få några syskon). Nåväl nu har jag börjat rensa bort urväxta kläder. Tänkte att man kan ju lägga upp dem på Tradera (auktion). Ligger nu 180:- plus (efter Traderas avgifter). Efter 4 plagg. Ganska kul. Nu ska jag prova att lägga ut amningströjor också. Har sett att de går ganska högt. Spännande.


Lyssnar mycket på radio här hemma. Har nu hört morgonpasset i p3 tjata om en felsägning som tydligen Mona Sahlin gjort. Jag måste erkänna att jag i alla år gjort samma felsägning. Jag har sagt situationstecken istället för citationstecken (""). Varför har jag i alla år sagt situationstecken? Känner mig riktigt korkad faktiskt. Usch vilken hemsk känsla. Fast man kan ju vända det till att man lär sig något nytt varje dag...

Av Sussie - 3 maj 2007 21:08

Känns rubriken igen? Kan bero på att vi skrivit om det många gånger förr. Vi är alltså sjuka igen. Mest jag , minst Peter och Holger mittimellan. Förkyld med en hemsk hosta. detta innebär att det inte blir någon dykning i helgen. Jag hade sett fram emot det. Men försök att tryckutjämna med alla bihålor fulla av sekret! Det går inte!

Det kanske blir en städa-källaren helg istället. Låter väl kul?

Nu ska jag göra en smoothie på blåbär, hallon, jordgubbar, yoghurt och kanske lite glass för att lyxa till det.

Ovido - Quiz & Flashcards