Alla inlägg under december 2007

Av Sussie - 26 december 2007 21:56

Så är julen över för den här gången. 5 lediga dagar gick i ett rasande tempo.

Hämtades upp från jobbet på fredag, fick en pizzarulle i handen och så bar det iväg till Pajala. Där var det visserligen lugnt och skönt med mat, lite handlande och samkväm med släkt och vänner.

Holger väckte sin morfar och Ammi varje morgon med frasen "pippi" - vilket innebar att han ville se "For the birds" (animerad kortfilm med fåglar på en elledning som mobbar större fågel som ger igen på slutet).

Julafton startade alltså i Juhonpieti hos pappa och Ammi och fortsatte sedan med härlig jullunch hos mamma och Bosse. Sen var det 17 mils bilfärd hem igen. Aftonen firades hos Holger farmor och farfar med julbord (igen - mums), tomte, lek och fika. Holger var i sitt esse... Holger fick såklart många julklappar (för många?). Bra, fina och roliga saker men men hans koncentration räckte till ungefär två julklappar.

När vi kom hem och Holger somnat städade vi bort många av hans gamla leksaker. Några kan vi ta fram igen men några har vi sett för sista gången.


Nu har jag börjat packa inför Thailand. Känns som det är länge kvar (lite drygt 2 veckor) men eftersom vi har besök en vecka före avresa så vill jag vara klar med packandet. Vill inte behöva tänka på det då! Då vill jag bara umgås!


En del hemvändare är i Kiruna nu. Trevligt. Får nog lägga upp en plan så jag inte missar någon!

Av Sussie - 22 december 2007 19:37

God jul till er alla!

Av Sussie - 20 december 2007 12:42

Idag blir Holger 1½ år! Det firas med många prickar ;-) Det kanske kommer en bild på en prickig Holger senare. Just nu sover han lite.

Idag med posten kom det en julhälning från min faster. I kuvertet låg en duk som jag gjort på förskolan. Kul. Inom ett par år får Holgers släktingar presenter med små alster som han gjort...

Av Sussie - 19 december 2007 21:28

...vattkoppor

Det verkar tyvärr inte bättre än att lilleman drabbats av vattkoppor. Tralalala - vi ska snart till Thailand - tralalala. Han hinner i alla fall bli frisk, men vi kanske får ställa in julbesöket i Juhonpitei. Vi vill ju inte smitta ner våra medresenärer och andra julfirare!

Av Sussie - 18 december 2007 20:18

Nu har Holger fått för sig att på dagarna sover man inte. Han ligger i sin vagn på bullerbyn, men sover  - nä nä inget sådant! Tror ni det är en pigg och glad kille man har att göra med sen på kvällen? Idag möttes jag av en hålögd Holger när jag kom hem från jobbet.

Nu är spjälsängen utbytt mot en växasäng. Tyvärr var han så trött så han somnade under vällingätandet. Spännande att se hur natten blir!

Ute har det regnat igen. Snart finns ingen snö kvar. Det börjar likna mina barndoms jular i Göteborg. Det är bara dimman som fattas!

Av Sussie - 17 december 2007 22:35

Peter har skaffat oss en gran. Vår julgran brukar oftast komma från skogarna runt Juhonpieti, men icke i år. Jag tror inte jag publicerade någon bild på förra årets gran men den såg i alla fall fin ut med all snö på sig i skogen. Sen när den kom hem var den inte lika kul...

Årets gran är "något" fylligare än förra årets. Från vissa håll är den riktigt fin faktiskt..

Av Sussie - 16 december 2007 10:42

...det är +4 grader ute. Plusgrader för andra dagen i rad. igår regnade det t.o.m Vädret ska hålla i sig i veckan också!

Av Sussie - 13 december 2007 22:08

Tack Åsa för byggsatsen...

Ovido - Quiz & Flashcards