Alla inlägg den 12 december 2007

Av Sussie - 12 december 2007 21:39

Imorgon är det Lucia. Spännande att se hur barnen på förskolan sköter sig. Holger sjunger pipipipip och pekar med fingrarna. Tror att de har övat på tip-tap (tomtenissarna) sången p förskolan. Vi får väl se imorgon.

GOD LUCIA på er alla!

Av Sussie - 12 december 2007 20:00

Jag håller på att bli tokig!

Förr (för ett par veckor sedan) var kvällsrutinen så här: kvällsmat vid sju, bokläsning, bad eller något liknande. Klockan åtta tandborstning, blöjbyte, pyamaspåtagning, välling. Sen var det mys i några minuter. Holger bars över till sin säng. God natt och hejdå och han somnade där. Själv. Det var då det! Nu gör vi som tidigare fram till läggning i egen säng. Då startar 1-2 timmars kamp. Holger tar sig ur spjälsängen, söker upp mig, skrattar och springer iväg. Jag tar tag i honom och bär honom till sängen. Godnatt och sovgott! Efter några sekunder är han uppe ur sängen igen. Jag blir argare och argare. Det är jättekul. Holger kiknar av skratt. Har försökt att lägga mig själv i vår säng (samma rum) men då hoppar han upp i den. Har försökt att stå kvar vid spjälsängen - då kan man alltid försöka ta tag i någon del av mig. Till slut är han helt slut och kan somna. Men det tar sån evinnerlig tid.

Nu önksar jag nästan att jag sett på något Nannyprogram. De har säkert haft upp sådana här fall. Det känns som om man kan testa alla tips just nu...


Ovido - Quiz & Flashcards