Alla inlägg under mars 2007

Av Sussie - 17 mars 2007 19:48

Kom till min gamla studentstad igår. Förr kändes det verkligen som att komma hem. Den här gången känner jag mig mer som en turist. Konstigt. Vi samsas 7 tjejer, 3 bejbisar och en man under samma tak. En toalett. Det går verkligen jättebra.Holger har haft en febernatt. 39.4 grader igen. Idag köpte en örontermometer. Nu på kvällen var tempen 37.2 Det kanske är över nu. Bara snuva och hosta kvar. Nu väntar middag. Lax med fetaosttäcke. Smasken.

Av Sussie - 15 mars 2007 07:46

Igår blev det en lång promenad. Efter vägen passerade jag en äng. Ängen börjar bli grön. För ett år sedan (i början på mars) var jag också här på besök. Då körde det en skoter på ängen...Holger rmlade ur sin vagn igår, föll när han klättrade på en gåbil, fick lite smånyp av Elijas. Ett småbarns vardag med andra ord

Av Sussie - 14 mars 2007 09:19

Jag har blivit utmanad av flera personer angående egenheter. Ska svara på det när jag kommer hem. Under tiden svara jag på en annan utmaning:En till utmaning 1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?Häckar sällsynt längst flacka kuster i södra Sverige2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?En skinnsoffa3. Vad såg du senast på tv?Nyhetsmorgon4. Utan att se efter gissa vad klockan är?9.15 (9.25)5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?Holger6. När du senast var ute vad gjorde du då?Promenerade från Ica Kvantum i Viksjö7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?http://listoplisto.blogspot.com8. Vad har du på dig nu?jeans och tröja9. Drömde du något i natt?Kommer inte ihåg vad10. När skrattade du senast?Imorse11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Mest tapeter12. Har du sett något konstigt på sista tiden?Inte som jag kommer tänka på just nu13. Vad tycker du om den här utmaningen?Tidsfördriv, innan promenaden14. Vilken var den senaste film du såg?Filmen om Tina Turners liv15. Om du blev multimiljonär - vad skulle du köpa då?Köpa och köpa skulle bli skuldfri (då skulle jag ju äga bil och utbildning) plus ett årskort på SAS16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om?Ingen vet allt men tillsammans vet nog folk allt om mig.17. Tycker du om att dansa?Ibland18-19. Vad ska dina barn heta, pojke resp flicka?Mitt barn har redan ett namn; Holger20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?Absolut, om tillfället är det rätta.21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?Surprice!!!22. Vilka vill du ska svara på dessa frågor?Tja, de som känner för det

Av Sussie - 14 mars 2007 09:09

Vi slängde ihop packningen och begav oss till tåget. Det var lite resenärer så vi fick en alldeles egen kupé fast jag bara betalade för en plats (vet inte om det hjälpte att jag mumlade något om att Holger var sjuk och kanske skulle störa de andra passagerarna). Tågresan gick bra och till lunch var vi framme i Huvudstaden. Solen flödade från en blå himmel men det blåste lite kyligt. Alla här har så coola solglasögon. Inser at jag är helt passé med mina sportsolglasögon (är ju i för sig inte trendig annars heller...)Nu ska vi husera hos vännen Nina med familj i några dagar. De har en son på snart två år. Han har en hel del leksaker (många som låter). Holger är i himmelriket. Han provar den ena efter den andra. Solen lyser även idag så vi ska passa på att ta en långpromenad på förmiddagen.

Av Sussie - 12 mars 2007 17:38

Hållert på att packa i godan ro när jag kommer på att jag måste ta ut bokningsbekräftelsen på flyget. Ve och fasa. Jag skulle ha åkt 13 februari enligt min bokning och inte 13 Mars. Oj oj. Måste fixa nerresan på annat sätt. Det går ett tåg om en timme - kanske blir det tåget ner?Holgers feber försvann på lördag men på söndagen kom prickarna. Helt prickig på mage och rygg. Senare började prickarna sprida sig upp mot hals, ben och armar. Tror han drabbats av tredagsfeber.Undrar om det här är tecken som visar att vi inte borde åka?

Av Sussie - 9 mars 2007 17:43

Holgers formkurva vände - men åt fel håll. Idag är han ännu sämre. Nu sitter han i famnen och är så medtagen men han gråter i alla fall inte som han gjorde hela förmiddagen. Kanske ett bra tecken?!

Av Sussie - 8 mars 2007 12:18

72,5 cm ska det förstås varaEfter en svettig och orolig natt mår nu Holger lite bättre. Hoppas att det har vänt.Ute är det en grad kallt och solen kämpar för att lysa. Lite dropp från taken. Det känns som vår. Riktig vår inte vårvinter. Ska till Stockholm och Uppsala nästa vecka. De har lovat upp mot 15 grader. PLUS 15! Låter helt tokigt.Man kan ha 100 bilder på bloggagratis. Jag har nått den nivån nu. Ska jag rensa bland bilderna eller ska jag köpa mig plats för fler bilder? Får fundera på det.På måndag börjar en fotoutställning på Folkets Hus. Tema Barn. Holger ska vara med. Spännande att se vilka bilder Therese Kenttä valt.

Av Sussie - 7 mars 2007 21:27

Nu han sjuk den lille killen. Feber. Alldeles feberrosiga kinder har han. Få se var det slutar. Han besökte i förrgår barn som igår hade 39-40 graders feber. Oj oj. Holgers faster säger att barn upp till två år kan ha 12 förkylningar per år. Ännu mera oj. Det snöar i Kiruna IGEN. Tänk att all den här snön ska smälta bort också. Man borde nyttja det på något sätt. Vet att de pågår försök med upplagring av snö som sen ger energi.

Ovido - Quiz & Flashcards