Alla inlägg under februari 2007

Av Sussie - 8 februari 2007 09:43

Pappa och de andra i Pajala planerar en resa till Thailand igen. Härligt. Jag vill så gärna följa med men man ska ha råd och en 1½ ska vara instängd i ett flygplan i minst 12 timmar. Åh men det satte igång en reselängtan i mig...

Av Sussie - 7 februari 2007 09:59

Holger fick ingen mat den här natten heller. Protesterade bara några minuter. Sov sedan till sjutiden! Halleluja. Det kanske fungerar det här! Inte för att jag tycker att det är så jobbigt att gå upp på natten en eller ett par gånger, men om Holger inte tar någon skada av det så blir ju nattsömnen bättre för oss alla

Av Sussie - 6 februari 2007 11:49

Vi tänkte försöka vänja av Holger vid nattmaten, eftersom det verkar bli oftare och oftare som han vill ha mat. Inatt var natten N. Holger vaknade vid 01. Efter ca en timme sov han igen utan att ha fått mat och vaknade nästa gång 06.15 Få se hur denna natt blir...Det har varit kallt inatt, men inte lika kallt som i övriga norrbotten. Många orter verkar ha haft 30-35 minusgrader. Vi hade nog bara -25. Nu lyser solen på termometern så den visar bara -3.Holger leker med pilatesbollen. Den borde vara riktigt stor och skrämmande för en liten kille.

Av Sussie - 5 februari 2007 10:01

Hörde Lars Danielsson (fd Statssekreteraren) på radion igår. Han säger om tsunamidagen "Men det var ingen dag som etsade sig fast i mitt minne" . Så kan det kanske vara men jag minns den dagen lika klart som jag minns dagen då Olof Palme mördades eller 11 september. Aftonbladet utpekar honom som lögnare på en löpsedel förra veckan. Kränkande tycker han och det kan man väl förstå. Det jag tycker är riktigt hemskt är att NÄR de väl fattade vidden av katastrofen så tog det ändå lång tid innan de gjorde något.Solen lyser ute och det är -20 grader. Ännu en härlig vinterdag alltså.

Av Sussie - 4 februari 2007 11:20

Melodifestival igår. Anna Book och Tommy Nilsson vidare. Om dem tyckte jag inte! Fast var inte så förtjust i något av bidragen. Jag som på senare år blivit en riktig schlagerfantast, efter att ha sett finalen i Globen live för ett par år sedan. Finns inte många av låtarna sedan tidigare?! Och Addis Black Widdow - skämt eller på riktigt? Vet inte, bra lät det i alla fall inte. Det kan ju bara bli bättre inför nästa veckas delfinal!Ute snöar det ymnigt IGEN! Det börjar vara mycket snö nu. Tur att Peter gillar att skotta (otur att han jobbar till inatt).

Av Sussie - 1 februari 2007 21:07

Idag var det dags för jobb igen. Nu var det Apoteket på stan som behövde hjälp. Det gick rasande fort att arbeta. När jag gick därifrån hade jag en lång lista med dagar som båda apoteken behöver hjälp. Hmm vill ju tjäna mer pengar men nu blir ju dagarna ljusare och varmare och jag vill ju så gärna ha en pulka och vara ute och åka skidor. Måste fundera på det där. Tänkte på det där med ljusare tider idag. När det är som mörkast här i december så upplever jag det inte mörkt, det är ju faktiskt ljust flera timmar varje dag, men när solen återvänder då inser man hur skönt det är med ljusare dagar.Holger har börjat sätta sig från krypställning. Lite dålig balans har han dock ännu. Dreglet forsar i oändliga mängder igen från hans mun. Fler tänder på G?

Ovido - Quiz & Flashcards