Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Sussie - 20 mars 2009 14:59

Förra söndagen skidade jag till Ädnamvaare. En tur på ca 1,5 mil t.o.r Vädret var fint så jag tog det lugnt och njöt. Jag funderade på vägen när jag gjorde min första skidtur dit? Vi var nog ganska nyinflyttade i stan, hade precis köpt skoter (En orange Ockelbo 300 tror jag det var). Jag borde ha varit kring sju år. Pappa körde skoter och jag skidade. Vad mamma gjorde kommer jag inte ihåg men jag har ett svagt minne av henne i kälken. Jag fick ett märke när jag skidat klart. Ett märke föreställande en snöflinga. Jag vet inte hur långt man skulle åka för att få det där märket, men stolt var jag.


Reprisbilder från våren 2007. Nu är det MYCKET mindre snö. Nästan så man blir orolig för att säsongen kommer att ta slut i förtid.

Av Sussie - 20 mars 2009 14:51

En lördagkväll -97 bänkade sig Listoplisto och jag framför Tv´n. Vi såg först Kenny Starfighter (säg ingenting...) och sen var det dags för Robinson. Listoplisto hade lagat en middag med inspiration från Asien (marinerat kött och exotiska frukter till efterrätt tror jag det var). Vi njöt (både av maten och Robinson) och det blev en grej att äta middag och titta på programmet tillsammans. Trevligt hade vi. Jag fortsatte att titta på Robinson några säsonger men intresset svalnade nog långt innan TV3 tog över programmet. Jag har inte sett ett enda program i TV3´s regi. Nu tar TV4 över. Vet inte om jag ska titta. Jag vill nog ha kvar den gamla hederliga svt-känslan.

Ovido - Quiz & Flashcards