Alla inlägg under december 2006

Av Sussie - 21 december 2006 21:11

Det rinner dregel från Holgers mun från en källa som aldrig verkar sina. Kläderna blir dyngsura. Nu får han konstant ha hakklapp som måste bytas flera gånger per dag.Har en julklapp kvar att ordna - hur svårt kan det vara med en ynka liten klapp? Nåväl det är ju flera timmar kvar till julafton.Har jobbat idag - bara tre timmar så det gick jättebra. Imorgon ska jag jobba fyra timmar men det blir nog ingen match heller. Kunderna har antingen inte tid att ta sig till apoteket så vågar de sig inte ut på de glashala gatorna.Nu är det dags att lägga Holger. Det är ingen idé att försöka före kl 21 - då snurrar han bara runt, runt i sängen, men nu borde han somna på stört.

Av Sussie - 20 december 2006 14:58

Idag är den lilla killen ett halvår. Jag fattar inte hur fort det här sista halvåret (året) har gått...

Av Sussie - 18 december 2006 23:37

Holger kan inte andas genom näsan. Stackarn är så förkyld. Han skulle egentligen fått sin andra vaccinationsspruta idag men av det blev det inget. Läkarundersökning, mätning och vägning blev det i alla fall. Holger var så uppspelt på bvc så läkaren hade svårt att undersöka honom. Sen har det humöret fortsatt, vet inte hur många varv han tog i sängen innan han somnade. Få se om det blir något babysim imorgon. Han verkar inte ha feber, bara snorig.Förstår inte vad det är med mig. Julen närmar sig och jag gör knappt någonting. Har inte fått iväg alla julkort ännu, har inte sytt den sista fållen på en julgardin, har inte handlat mat till julhelgen, inte inte inte - Ja listan med inten kan göras lång. Jo, jag har faktiskt jobbat några timmar idag. Julen kommer nog ändå och den blir säkert bra också.Försökte ta in en julgran nu på kvällen. Den var väl sisådär en halvmeter för lång så den åkte ut igen. Botten på granen är finast - men inte kan man väl kapa en gran i toppen?! Imorgon kanske jag gör ett nytt försök, kanske alltså.Imorgon borde fyra handslagsansökningar (bidrag till dykklubbens verksamhet) vara inne. En är halvfärdig och tre har rubriken klar. Oj oj bäst jag går till sängs så kanske det finns lite krafter till att beta av "attgöra"-listan imorgon.

Av Sussie - 18 december 2006 19:12

Har nog hamnat i bloggtorka, känner inte för att skriva något, men kan ju i alla fall lägga ut en ny bild. Få se om lusten faller på ikväll...

Av Sussie - 13 december 2006 22:48

Idag var det dags för det traditionella pepparkaksbaket. Det gick bra. Det är alltid lika spännande att se hur årets deg är. Något år blev pepparkakorna lite bleka men för det mesta är blir de alldeles utsökta. Jag gillar tunna, lite brända pepparkakor - det ställer hårda krav på degen. Den måste gå att kavla tunt och figurerna ska gå att flyttas över till plåtar. Jag har många tunna, mörkbruna pepparkakor med mig hem... Holgers kusiner var också med i bakningsbranschen. De bakade inte bara utan underhöll Holger på bästa sätt. Han var så nöjd och glad hela kvällen.Före pepparkaksbaket firade vi Holgers gammelfarfars 85-årsdag. Passade på att ta en generationsbild. Fyra generationer Andersson.

Av Sussie - 12 december 2006 22:33

Vi vill önska er alla en trevlig luciadag!

Av Sussie - 12 december 2006 10:03

FN´s generalsekreterare (avgående) Kofi Annan höll sitt sista tal i natt. Han gav skarp kritik mot USA och kriget mot Irak. Han sa bland annat "ingen nation kan bygga sin säkerhet på dominans över andra". Heja Kofi. Under hans tio år har han försökt lyfta fram mänskliga rättigheter som en viktig fråga för FN. Tror att man måste börja där. På individnivå. Se till att alla människor har ett någonlunda drägligt liv så kanske det skulle vara något krig mindre i världen. Klockan 10 surfade jag runt på Aftonbladet och Expressens hemsidor för att se om jag kunde hitta en länk till nattens tal. De hade ingenting om det. Däremot att Carolina Gynning får vika ut sig för TV4. Jag förstår varför vi aldrig köper de tidningarna längre. NY times är lite bättre i alla fall http://www.nytimes.com/2006/12/12/world/12annan.html?_r=2&oref=slogin&oref=slogin

Av Sussie - 10 december 2006 21:39

Han kom upp i alla fall, den där Christer. Jag hade fel (fast han kom inte upp den första dagen men på andra försöket bar det iväg). Nu ska han bara komma ner också. Låter som jag är en pessimist... När jag satt i bilen nu på kvällen på väg hem från Narvik var det norrsken. Undra om Christer såg det från sin "lilla" farkost?Har alltså varit i Norge lördag till söndag. Det blev tre dyk på tre olika vrak. Två riktigt bra dyk och ett sådär. Det läckte in vatten i handsken och vidare upp i ärmen, jag hade dessutom tappat en vikt och var för lätt vilket innebar att jag inte kunde ha så mycket luft i dräkten = kallt, brrr. Igår var det lite mareld i vattnet, det är nästan som norrsken. När man sparkar med fenorna eller drar händerna genom vattnet glimmar det till (Mareldsflagellaten ger ifrån sig kortvariga blå ljusblixtar).Imorgon ska jag jobba igen. Bäst att gå till sängs nu så jag är utvilad

Ovido - Quiz & Flashcards